Будь-якому водієві важливо не упустити момент, коли старі запчастини стають непридатними і на їхнє місце час встановлювати нові. Особливо це стосується гальмівної системи, оскільки в іншому випадку виникає ризик аварії і нам точно не потрібно пояснювати, до яких наслідків це може призвести. Хочете ви того чи ні, але навіть найякісніші гальмівні диски доводиться міняти.
Коли міняти гальмівні диски і колодки
Іржа
Висока вологість, велика кількість бруду, який потрапляє в гальмівну систему, негативно позначається на її роботі. Це одна з найпоширеніших причин, через яку гальма починають скрипіти. Згодом волога, що залишається на гальмівних дисках і колодках, запускає корозійні процеси. В результаті утворюється іржа.
Як наслідок, збільшується гальмівний шлях, а систему необхідно розробляти під час їзди.
В особливо запущених випадках, іржа настільки сильно з’єднує механізми, що розімкнути їх не можна навіть після обробки спеціальними хімічними речовинами. Це, найчастіше, трапляється взимку, під час довгого стояння автомобіля на морозі.
Поки механізми спрацьовуються один з одним, скрип ще буде чути. Однак, поступово, наліт іржі піде і з диска, і з колодки, а механізм стане працювати нормально.
Деформація гальмівного диска
Досить часто гальма виходять з ладу під час їзди глибокими калюжами. Процес виглядає приблизно так:
- Гарячий від тертя гальмівний диск, під дією холодної води деформується.
- Колодка не контактує належним чином з ним.
- Збільшується гальмівний шлях і, як наслідок, зростає ймовірність аварії.
У цьому разі гальма потрібно міняти. Як правило, подібна деформація легко визначається на слух.
Заміна гальм потребуватиме витрат, але це набагато менше того, що вам доведеться заплатити в разі аварії. До того ж, ви не будете ризикувати своїм життям, життям пасажирів та інших учасників дорожнього руху.
Знос гальмівної системи
Наступна причина для заміни гальм – це знос компонентів. Частота заміни гальмівних колодок залежить від стилю водіння, типу колодок і умов експлуатації. В середньому, рекомендується міняти їх кожні 40 000 – 60 000 км пробігу, проте регулярно перевіряйте стан колодок і стежте за зносом.
Автомобіль тягне в один бік під час гальмування
Це відбувається коли гальма з низки причин притискаються до одного боку автомобіля сильніше, ніж до іншого:
- Найчастіше це викликано тим, що супорти (або колісні циліндри для барабанних гальм) зазнали корозії і перестали правильно рухатися, щоб чинити тиск на гальмівні колодки.
- Таке явище також може бути спричинене витоком гальмівної рідини на поверхню диска або барабана. Оскільки гальмівна рідина не призначена для змащення, вона утворює липку поверхню, яка створює більше тертя і змушує супорт з одного боку автомобіля гальмувати сильніше, ніж з іншого.
- Також цей ефект можуть спричинити гальмівні клапани, які регулюють тиск гальмівної рідини в системі, але ймовірність цього нижча. У такому разі їх слід прочистити та замінити.
Фактори надмірного зносу колодок
Скрегіт або скрип: зазвичай це результат зносу регулювальної шайби. Іноді через вогкість на подушках може утворюватися шар пилу, який також може спричиняти дряпаючий звук. Якщо звук зникає після перших кількох натискань на гальма, колодки міняти не потрібно, але якщо він не зникне, їх обов’язково потрібно перевірити.
Тонкі гальмівні колодки: рекомендується час від часу перевіряти свої гальмівні колодки. Якщо ви помітили, що колодки для дисків стали набагато тоншими (менше ніж 5 мм), ніж були під час купівлі кромки, час замінити.
Різке гальмування: ви завжди повинні мати можливість легко натискати на педаль гальма, а гальмування має бути плавним (якщо ви не гальмуєте різко з міркувань безпеки). Якщо ви відчуваєте труднощі з натисканням педалі гальма, зверніться до автомеханіка для перевірки вашого автомобіля.
Світлові індикатори: деякі автомобілі оснащені комп’ютерними системами, які можуть помітити і попередити вас, коли з автомобілем щось не так. Деякі світлові індикатори повідомлять вам, коли прийшов час замінити колодки.
Обкатка дисків і колодок після заміни
Завжди проводьте обкатку гальмівних дисків або колодок після їх встановлення. Для цього їдьте куди-небудь подалі від інших транспортних засобів і поступово зупиняйтеся кілька разів на швидкості 50 км на годину. Потім збільште швидкість до 70 км на годину і гальмуйте трохи сильніше. Це дасть змогу позбутися сміття і пилу з гальмівних дисків і колодок і забезпечити ефективну зупинку вашого автомобіля.