Які є види підвіски автомобіля?

Призначення підвіски автомобіля

Під час руху транспортного засобу всі коливання, що виникли від нерівностей дороги, передаються на кузов. Завдання підвіски – пом’якшувати чи гасити подібні коливання. Додатковою функцією є забезпечення з’єднання кузова та коліс, при цьому колеса мають можливість змінювати розташування незалежно від кузова, регулюючи напрямок руху. Разом з колесами, підвіска входить до обов’язкових елементів ходової частини машини.

Будова підвіски

Підвіска – це технічно складний пристрій, що складається з наступних частин:

Пружних елементів – металевих і неметалевих деталей, що приймають він все навантаження від руху по нерівностях, і, в силу своїх властивостей, що розподіляють її на конструкцію кузова.

Гасящих пристроїв (амортизаторів) – агрегатів з пневматичним, гідравлічним або комбінованим будовою, що нівелює коливання кузова, отриманих від пружних частин.

Напрямних деталей – різних важелів, що з’єднують підвіску з кузовом, і контролюють зміщення коліс щодо один одного та кузова.

Стабілізаторів поперечної стійкості – пружних штанг з металу, що зв’язують підвіску та кузов, та усувають можливий крен машини під час руху.

Колісних опор – деталей передньої осі у вигляді поворотних кулаків, що приймають навантаження від коліс, і розподіляють їх підвіскою.

Засобів кріплення деталей, агрегатів та вузлів, завдання яких – з’єднувати підвіску та кузов між собою. Це жорсткі з’єднання на болтах, кульові опори чи шарніри, композитні сайлентблокі.

Типи підвісок

Існує два основних типи підвісок – залежна та незалежна. Йдеться про залежність чи незалежність коліс однієї й тієї ж осі під час руху по нерівностям дорожнього покриття.

Залежна підвіска. Колеса однієї осі жорстко пов’язані один з одним і переміщення одного з них призводить до зміни положення іншого. У найпростішому випадку складається з мосту та двох поздовжніх ресор. Можливий варіант на напрямних важелях.

Незалежна підвіска. Колеса на одній і тій же осі не мають зв’язку один з одним, і усунення одного не впливає на положення іншого.

Залежна підвіска

Особливості конструкції: два колеса, з’єднані суцільною віссю, ще таку конструкцію називають мостом.

Головна відмінність залежної підвіски від незалежної підвіски полягає в тому, що в ній колеса однієї осі суворо взаємопов’язані, тобто рух одного колеса впливає на інше колесо. Якщо одне колесо зміщується по вертикалі, то площа контакту з дорогою іншого колеса теж змінюється, отже, зменшується керованість автомобіля, особливо на високій швидкості.

Основні переваги залежної підвіски:

– висока міцність і стійкість до пошкоджень,

– великий кліренс,

– хороша прохідність по бездоріжжю,

– простота конструкції,

– недороге обслуговування.

Недоліки: керованість на високих швидкостях залишає бажати кращого, недостатня маневреність в умовах міста, невисокий рівень комфорту і невисока інформативність при рульовому управлінні.

Залежна підвіска ідеально підходить для позашляховиків.

Незалежна підвіска

Особливості конструкції: складається з різних елементів – пружин, торсіоннів і важелів. Незалежна підвіска відрізняється від залежної тим, що в ній майже немає ніякого взаємозв’язку між двома колесами однієї осі, рух одного колеса може впливати на інше лише незначно.

Варіантів виконання незалежної підвіски досить багато, найпопулярніші з них – торсіонна підвіска МакФерсон (McPherson). Остання, завдяки своїй компактності, з успіхом використовується в конструкціях легкових автомобілях з переднім приводом, так як не перешкоджає поперечній установці двигуна і трансмісії.

Переваги:

– великий термін служби;

– хороша керованість, в тому числі, на високій швидкості;

– достатня інформативність при управлінні;

– можна настроювати параметри підвіски, відповідно з певними умовами руху;

– достатня ступінь комфорту по ходу руху автомобіля.

Недоліки незалежної підвіски: висока вартість, складність конструкції, дорогий ремонт.

МакФерсон

Це недорогі і широко використовувані типи підвісок в автомобілях. Основна причина їхнього широкого застосування полягає в тому, що вони прості за конструкцією, легко керовані та забезпечують хороший рівень комфорту для пасажирів. Цей тип може бути легко модифікований відповідно до потреб того чи іншого типу автомобіля.

Двоважільна

Названа так через свої “А”-подібні важелі, схожі на дужки (зустрічаються тільки в незалежній підвісці). Вони підтримують стійкість автомобіля і забезпечують пасажирам комфортну їзду завдяки більшій керованості навіть на екстремальних швидкостях. Модернізована версія цього типу підвіски використовується здебільшого у спортивних автомобілях та автомобілях класу люкс.

Багатоважільна

Основною причиною популярності цієї підвіски є її якісне зчеплення, що робить її кращим вибором для автомобілів, які подорожують бездоріжжям. Вони здатні компенсувати практично всі удари, з якими стикаються під час руху. Крім того, вони допомагають автомобілю проходити повороти, збільшуючи його зчеплення. Як правило, їх встановлюють на автомобілі преміум-класу, оскільки обслуговування цього типу підвіски обходиться недешево.

Висновок

Однозначно виділити якусь конструкцію не можна, кожна володіє рядом позитивних і негативних якостей. Двоважільна і багатоважільна підвіски більш універсальні. Макферсон лідирує по кінематиці. Залежна підвіска вимагає специфічних умов і підійде не завжди. Позашляховики з залежною підвіскою будуть відчувати себе впевненіше на невеликій швидкості на асфальтованій дорозі. Вибір залежить від моделі, цілей, для яких вибраний автомобіль, переваг і навичок водія, фінансових можливостей.

viber telegram