При виникненні проблем із запуском двигуна перші підозри падають на свічки запалювання. Вони повинні швидко прогріти повітря в камері згоряння і запустити процес, щоб мотор почав переробляти паливну суміш.
Про те, що з нею не все гаразд, свідчить кілька ознак – двигун став погано заводитися або перестав запускатися зовсім, під час роботи на холостому ходу виникають ривки, потужність ДВЗ падає, а витрата палива збільшується.
Перше, що потрібно перевірити при появі таких проблем – свічки запалювання. Їх діагностика не займає багато часу і може виконуватися в “домашніх умовах”. Повести перевірку можна кількома способами. Кожен із них доволі простий, проте вимагає точного дотримання рекомендацій фахівців.
Як перевірити свічки запалювання за допомогою тестера і "пістолета"
Спосіб 1. Візуальний огляд
Звичайний огляд дасть вам змогу в більшості випадків визначити поширені несправності. Наприклад, несправна запчастина, викручена з ГБЦ після зупинки двигуна, виявляється мокрою, оскільки не забезпечує підпал і згоряння палива в камері. Візуальний огляд допоможе виявити виникнення на електродах і між ними різних відкладень і плівок (на ізоляторі з’являється темний “поясок”), пробоїв.
Спосіб 2. Перевірка на працюючому двигуні
Ця методика тестування досить проста, проводиться за таким алгоритмом:
для початку необхідно запустити двигун;
потім по черзі зняти високовольтні контактні ковпачки;
прислухатися до роботи ДВЗ.
Якщо змін у роботі силового агрегату не спостерігається – свічка, на яку зараз не подана напруга, – несправна, в іншому разі – функціонує нормально.
Спосіб 3. Перевірка на іскру
До цієї методики рекомендується вдаватися в тому разі, якщо попередній варіант не дав результатів. Необхідно викрутити свічку, надіти на неї дріт, покласти свічку на клапанну кришку і покрутити стартером. На справній свічці з’явиться чітка і яскрава іскра.
Спосіб 4. Використання спеціального “пістолета”
Свічки запалювання також можна перевірити за допомогою спеціального “пістолета”. Для цього необхідно:
викрутити свічку з блоку циліндрів двигуна внутрішнього згоряння;
вставити деталь у “пістолет”, як зазначено в документації до приладу;
потім натиснути на курок пістолета.
Якщо індикатор спрацює, свічка функціонує нормально. В іншому разі – потребує заміни.
Перевірка свічок запалювання може виконуватися і самостійно. Однак у процесі маніпуляцій з електрикою автомобіля є ризик удару струмом, тому ми рекомендуємо вам звернутися до фахівців, щоб уникнути можливих травм.
Причини несправності свічок запалювання
- Природний знос і старіння (в середньому ресурс свічок 30-50 тис. км). Якщо свічка вийшла з ладу дуже швидко, то причина може критися в неякісному паливі або маслі з присадками. Значний знос свічки може спостерігатися в разі детонації та/або перегріву двигуна.
- Наявність великої кількості сажі на електродах. Як правило, це є результатом або незбалансованої паливно-повітряної суміші, або неякісного палива.
- Наявність масла на електродах. Своєю чергою, причиною цього може бути: надмірна кількість мастила в двигуні, зношеність поршневих кілець, зношеність поршнів, блоку циліндрів, напрямних клапанів. Якщо двигун забезпечений турбіною, то можливо, вона частково вийшла з ладу.
- Лакові відкладення. Вони з’являються через наявність присадок у паливі або маслі.
- Шлакові відкладення. Вони є результатом наявності присадок у моторному маслі.
- Вихід з ладу центрального електрода. Це може статися через неправильно виставлене запалювання. Крім того, можуть мати місце відкладення в камері згоряння, несправність клапанів, низька якість палива, неправильний момент затягування свічки в ГБЦ.
- Розплавлення свічки. Зазвичай електроди розправляються через те, що в камері згоряння мають місце відкладення, які постійно самозаймаються. Також подібна ситуація може виникнути при несправних клапанах або використанні неякісного палива.
- Знос роз’єму свічки. Це може статися через старіння контактів або її перегрів.
Як часто потрібно міняти свічки запалювання
Залежно від конструкції свічки запалювання, визначається її робочий ресурс. Наприклад, класичний варіант із мідним центральним електродом і вбудованим резистором необхідно міняти кожні 20-30 тис. км пробігу, пристрої з біметалевими електродами служать удвічі довше (до 40-60 тис. км). Прилади з благородними металами характеризуються надійністю – експлуатаційний термін виробів з тонкими платиновими або платинованими електродами становить 80-90 тис. км, а іридієві свічки пропрацюють до 100-150 тис. км.
Як поміняти свічки запалювання в автомобілі
Якщо діагностика свічок запалювання за зовнішнім виглядом показала, що пристрої покриті нагаром, а машина заводиться не відразу, елементи слід замінити.
У сервісному центрі MBMaster механіки виконують цю процедуру таким чином:
- Демонтують захисний кожух, отримуючи доступ до несправних елементів
- Очищають пристрої від бруду, щоб він не потрапив у свічковий колодязь.
- Акуратно і нерізко знімають клему, щоб не пошкодити ковпачок дроту або сам кабель.
- Використовують спеціальний торцевий ключ, оскільки викрутити свічку запалювання з його допомогою буде найпростіше.
- Обережно вкручують у колодязь нову деталь, щоб випадково не зірвати різьбу і не порушити теплообмін.
- Підключають клему до встановленого пристрою.
- Коли всі деталі замінені, наші фахівці монтують раніше знятий захисний кожух.