Забитий фільтр та нестача олії в АКПП. Як зрозуміти, що є проблема?
Коли потрібна заміна фільтра АКПП:
- відчувається сильний поштовх коли перемикаєте передачу, але при цьому авто стоїть на місці
- під час перемикання режиму поштовху немає, але є пробуксовка
- на високих передачах є залипання однієї з них
- пробуксовує муфта під час перемикання передачі.
Нажаль ці симптоми вказують не тільки забитий фільтр АКПП або недолік АТФ, а про інші серйозні несправності.
Заміна технічних рідин і фільтрів
Найменування послуги | Легкова | Позашляховик |
---|---|---|
Заміна масла в ДВЗ | 350 грн | |
Заміна масла механічної КПП | 500 грн | |
Заміна повітряного фільтра | 200 грн | |
Заміна фільтра салону (кондиціонер) в бардачку | 250 грн | |
Заміна фільтра салону (кондиціонер) педальний вузол | 400 грн | |
Заміна фільтра паливного підвісного | 300 грн | |
Заміна фільтра паливного в баку | 1200 грн | |
Заміна фільтра палива дизельного | 400 грн | |
Часткова заміна рідини в АКПП без заміни фільтра АКПП | 1000 грн | |
Часткова заміна рідини в АКПП із заміною фільтра АКПП | 1600 грн | |
Повна заміна рідини АКПП без заміни фільтра АКПП | 2200 грн | |
Повна заміна рідини АКПП із заміною фільтра АКПП | 2800 грн | |
Заміна масла в роздавальної коробці | 600 грн | |
Заміна масла в мості | 600 грн | |
Заміна рідини ГУР | 500 грн | |
Заміна рідини системи охолодження під вакуумом | 600 грн | |
Заміна рідини системи охолодження з промиванням | 1000 грн | |
Заміна рідини коробки з подвійним зчепленням (DSG) | 1000 грн | |
Змазка 1 хрестовини карданного валу | 250 грн |
Олія та фільтруючий елемент – найважливіші компоненти у системі автоматичної коробки передач. Трансмісійна рідина – основа працездатності вузлів АКПП. Воно змащує деталі, що труться, передає тиск. Фільтр стоїть на варті порядку, утримуючи частинки металу та сміття, зберігаючи чистоту олії. Недолік трансмісійної рідини, забитий фільтр нерідко стають причинами ламань. Через цю, здавалося б, невелику проблему:
- зростає навантаження на маслонасос;
- горять фрикційні диски;
- зростає температура;
- відбувається олійне голодування;
- швидше виробляються металеві деталі;
- засмічується гідроблок та соленоїди;
- завозиться система гідравліки.
Заміна фільтра АКПП в Києві
У мастильній рідині автоматичної коробки поступово накопичується металева стружка дуже дрібної фракції, яка виступає причиною раннього ремонту коробки. Магніти у масляному піддоні не утримують весь обсяг стружки, та для його вилучення застосовують масляний фільтр.
Раніше гідроблок та фільтр мастила у коробці не вимагав обслуговування при штатній роботі – завод-виробник передбачав довгий ресурс цих вузлів. З розробкою більш сучасних, технологічних АКПП навантаження на механізми зросло, адже з’явилася необхідність в обробці великих потужностей двигунів. Відповідно, тепер мастило та фільтр в АКПП потрібно міняти. У середньому заміна потрібна кожні 50-60 тис. км. Міняють одночасно мастило та фільтр, щоб виключити проблеми з коробкою через стружку, що залишилася, та дорогий ремонт.
Тому при технічному обслуговуванні у сервісному центрі бажано міняти масляний фільтр АКПП – ця процедура сьогодні обов’язкова майже для всіх авто. Винятки є, але машини з АКПП, яка не потребує постійного обслуговування, велика рідкість.
Чому фільтр забивається і як цього уникнути
Фільтр засмічується природним чином. Металеві компоненти з періодом експлуатації виробляють стружку, сміття потрапляє через радіатор. Все це могло б потрапити в олію, якби не компонент, що фільтрує. Він проганяє рідину, затримуючи сміття.
Швидкість засмічення залежить від ряду факторів:
- виду самого фільтра (бувають паперові та металеві),
- ступеня навантаження на коробку,
- частоти та способу експлуатації коробки,
- температурного режиму в системі АКПП та ін.
Фільтр забивається не відразу, а поступово. Але коли затор критичний і елемент фізично неспроможна утримати його, фільтр рветься. Все сміття потрапляє в масло, а воно омиває всі деталі коробки. Результат може бути плачевним.
Уникнути засмічення компонента, що фільтрує, неможливо. Це природний процес. Але можна уникнути несправностей шляхом своєчасної заміни олії та фільтра. А при виявленні перших симптомів поламання, одразу звернутися до СТО MB Master.
Основні симптоми забитого фільтра в АКПП
- перемикаючи передачу, відчувається сильний поштовх. При цьому авто ні вперед, ні назад не їде;
- при перемиканні режиму поштовху немає, але є пробуксовка або авто все одно не починає рух;
- на високих передачах є залипання однієї з них;
- пробуксовує муфта під час перемикання передачі.
Коли треба міняти фільтр
Інтервал заміни фільтра АКПП – предмет суперечок навіть самих грамотних майстрів. Є думка, що фільтри та мастило взагалі не потрібно міняти, оскільки при виконанні обслуговування АКПП перестає нормально працювати. У більшості випадків це пов’язано з довгими проміжками між відвідинами майстра та неякісним очищенням коробки при виконанні робіт. Через це утворюється осад на стінках корпусу. Після заміни свіжіше мастило під штатним тиском приймає навіть великі фракції осаду. Часте обслуговування АКПП, наприклад, кожні 20-30 тис. км, не зашкодить. Але це досить витратний догляд за авто, особливо якщо є заводські нюанси та важкий доступ до коробки.
- Тому бажано дотримуватися рекомендацій виробника та скорочувати пробіг між замінами, якщо машина експлуатувалася у важких умовах або простоювала занадто довго без руху.
Як відбувається заміна фільтра
Замінити фільтр самому можна, але основна складність – дістатися до нього. Тому безпечнішим стане звернення до фахівців. Перед заміною елемента майстер визначає вигляд. Це може бути фільтр грубого очищення з металу або пластику, тонкого очищення з паперу або синтетичного матеріалу. Або доповнюватись магнітними елементами для утримання частинок з металу. Встановлюються фільтри всередині та зовні. Внутрішні розміщені у корпусі автомата. Щоб дістатися до них, потрібно зняти та розібрати АКПП. Зовнішні розташовані зовні та покликані фільтрувати ATF, що надходить у систему охолодження.
Після визначення місця розміщення та виду фільтра майстер виконує:
демонтаж АКПП та зняття корпусу;
демонтаж пластин, що захищають фільтраційний елемент;
заміну фільтра;
складання агрегату, підключення кріпильних елементів.
Якщо фільтр паперовий або виготовлений зі спеціального синтетичного матеріалу, він одноразовий. Тому його слід обов’язково міняти на новий та чистий.
Якщо виготовлений із металу, то заміна на новий потрібна лише у разі виявлення тріщин, подряпин. Якщо їх немає, фільтр промивається, продувається та встановлюється на місце. Незалежно від спектру робіт, рекомендує звертатися до досвідчених майстрів автосервісу MB Master. Пам’ятайте, будь-яка спроба виконати роботу без досвіду, може призвести до поламання АКПП.
Який фільтр є оптимальним для заміни
Найкращий варіант – оригінал. Але в наших реаліях не завжди вдається знайти його. Особливо якщо автомобіль не новий. Тому вибирайте якісну альтернативу, орієнтуючись на вартість. Дешевий фільтр – великий головний біль у майбутньому.
Якщо не можете визначитися, не знаєте який фільтр краще купити, майстри нашого СТО допоможуть з вибором. Зверніться до нас і ми порекомендуємо оптимальний варіант фільтра, що підходить до АКПП вашого авто.
С которыми мы работаем уже не первый год. Мы являемся сертифицированым сервисным центром с професиональными механиками.