Завданням газорозподільного механізму ГРМ є управління правильною роботою двигуна та синхронізація обертання колінчастого та розподільчого валів. Як і будь-яка інша система, ГРМ має обмежений термін служби, тому важливо регулярно міняти її основні компоненти.
Регламент заміни ременя ГРМ вказує виробник автомобіля, але цей період може бути більшим або меншим залежно від різних факторів. Що сприяє виходу ременя ГРМ з ладу завчасно? Насамперед, це:
- агресивний стиль їзди;
- складні умови експлуатації автомобіля;
- постійна робота двигуна в інтенсивному режимі;
- використання неякісних комплектуючих та розхідників тощо.
Що буде, якщо не змінити своєчасно ремінь ГМР? Його розрив може призвести до деформації клапанів і поршнів, наслідком чого стане серйозна поломка двигуна, набагато витратніша, ніж заміна самого ременя ГРМ.
Ремінь ГРМ: як часто міняти деталь
Як розпізнати проблему з ременем ГРМ? Перш за все, вас повинні насторожити сторонні звуки під час роботи двигуна при холостому ході та навантаженні. Термін експлуатації ременя може бути істотно нижчим, якщо на нього, наприклад, потрапляє масло, що протікає. При цьому одночасно з’являється свист, вереск натяжних роликів або гучне деренчання з-під капота.
Навіть якщо ви не помітили жодних симптомів, а термін заміни, прописаний виробником, давно минув, не зволікайте і замініть ремінь ГРМ – це заощадить вам і гроші, і нерви.
Як проводиться заміна ГРМ?
Заміна ГРМ в автомайстерні починається з вимкнення акумулятора та зняття свічок запалювання. Потім розбираються колісна арка та ремінь генератора. Знявши шків та кожух двигуна, механік блокує ГРМ та колінчастий вал спеціальними інструментами. Якщо у вас дизельний автомобіль, також необхідно буде заблокувати систему упорскування.
Після демонтажу деталей, що перешкоджають доступу до ГРМ, механік починає заміну. Спочатку знімається старий ремінь ГРМ. Потім на шків надягають новий ремінь і регулюють його натяг. Колінчастий вал також кілька разів провертають, щоб зубці вирівнялися належним чином.
Потім натягувач послаблюється та знову натягує ремінь. Нарешті, всі деталі зібрані та генератор підключений. Після завершення заміни механік знову робить кілька обертів колінчастого валу, щоб перевірити, чи не прослизає ремінь.
Чи можливо самостійно замінити ремінь?
Можливо, якщо ваш досвід та навички це дозволяють. При цьому важливо пам’ятати про правильну натяжку ременя. Якщо зробити її занадто слабкою – він швидше вийде з ладу, якщо занадто сильною – робота ременя буде шумною, також можуть вийти з ладу водяний насос та генератор. Натяг ременя можна відрегулювати за допомогою спеціального інструменту.
Що ще бажано одразу оновити? При заміні ременя ГРМ варто купити натягувач, натяжний ролик і (якщо він їм наводиться) водяний насос. Якщо у вас є автомобіль з ланцюгом ГРМ, вам необхідно замінити шестірню та маслонатягувач.
Як часто потрібно міняти ремінь ГРМ: передчасне зношування
При зносі та деформації поверхні ременя його заміну слід виконувати негайно. А якщо ні, то ви можете зіткнутися з необхідністю капремонту двигуна.
Коли треба міняти ремінь ГРМ: позапланова заміна
Сучасні автомобілі оснащуються ГРМ, елементи якої слід змінювати кожні 100-200 тисяч кілометрів або через 6 років після попереднього ремонту. Термін служби ременя залежить переважно від виробника автомобіля. Якщо ви володієте агрегатом з ланцюгом ГРМ, термін служби близько 250-300 тисяч км.
Позапланова заміна проводиться відразу ж на купленому автомобілі, коли не можна точно дізнатися ресурс ременя.