Перші три роки жодних проблем із ГБО найчастіше не виникає. Обладнання без проблем проходить близько 50 тис. км, після чого можуть з’являтися проблеми. У неякісних комплектів або систем із неправильним встановленням проблеми можуть початися набагато раніше – на 20-30 тис. км. За окупності в 10 тис. км це не страшно, але неприємно, оскільки ресурс роботи надійних систем за умови постійного регламентного обслуговування – 200 тис. км.
Ймовірні причини поломок ГБО 4 покоління
- Неправильна експлуатація ГБО 4 покоління і недотримання техніки безпеки водієм.
- Використання неякісного палива і часті забруднення.
Причина поломки машини може критися не тільки в газобалонному обладнанні, а й в інших деталях. Важливо перевірити і протестувати кожен вузол автомобіля, щоб знайти порушення в роботі деталей і усунути їх. Щоб визначити, чи є поломка в ГБО, перевірте роботу машини на газу і на бензині. Очевидно, що погана робота на газу свідчитиме про поломку ГБО. Як наслідок, експлуатація ГБО 4 покоління неможлива до усунення неполадок.
Поломка: Нестійка робота двигуна на холостому ходу
Причини:
- Поломка газових форсунок.
- Поломка в системі запалювання.
- Порушення регуляції впорскування газу.
- Поломка лямбда зонда.
- Зниження тиску і компресії двигуна.
- Поломка механізму, що розподіляє газ.
- У клапанах ГРМ не працює регуляція теплових зазорів.
Поломка: Двигун не може розвинути повну потужність.
Причини:
- Поломка газових форсунок.
- Поломка лямбда зонда
- У редукторі недостатній тиск газу.
- Порушення регуляції впорскування газу.
- Поломка лямбда зонда.
- Редуктор не достатньо обігрівається рідиною для охолодження.
- Газовий фільтр занадто забруднений.
- Газові магістралі забруднені.
- Тонкоочисний газовий фільтр забруднений.
Поломка: Не відбувається перехід двигуна на газ автоматично
Причини:
- У редукторі несправний датчик температури.
- Тахометр, що сигналізує про обороти двигуна, поламаний.
- Температурний датчик для газу поламаний.
- Датчик газу, що визначає тиск, поламаний.
- Редуктор не обігрівається охолоджувальною рідиною через завоздушенность.
- Акумуляторна батарея має напругу нижче 9 вольт.
Поломка: перевитрата газу
Причини:
- Поломка редуктора
- Повітряний фільтр забруднений.
- Поломка в системі запалювання.
- Редуктор не регулюється.
- Тиск і компресія в двигуні знижені.
- Поломка редуктора.
- Охолоджувальна рідина недостатньо обігріває редуктор.
- Поломка газових форсунок.
- Поломка лямбда зонда.
- Порушено регуляцію впорскування газу.
- Тиск у редукторі підвищений.
- Форсунка має неправильні калібрувальні штуцери.
Поломка: Провали під час різкої перегазовки
Причини:
- Форсунка має неправильні калібрувальні штуцери.
- Тиск у редукторі знижений.
- Газовий фільтр забруднений.
- Магістралі забруднені.
Якщо Ви помітили, що двигун починає погано працювати під час переходу на газ, то, найімовірніше, поломка саме в ГБО. У цьому разі переходьте на бензин і вирушайте на СТО MB Master. З ремонтом ГБО не варто затягувати, адже не відомо, до яких наслідків це може призвести.
Як уникнути поломок?
Пам’ятайте, що головна причина частих неполадок ГБО – аж ніяк не зношені деталі, а байдужість до стану автомобіля самих водіїв. Так, щотижня необхідно зливати конденсат з редуктора, а щомісяця – прочищати фільтри. Багато що залежить і від місця, де виконувалося встановлення обладнання.
Коли потрібна діагностика ГБО?
Варто розрізняти планову діагностику, частота якої визначається виробником ГБО (найчастіше кожні 8-10 тис. км.), і екстрену, яка показана за наявності таких тривожних ознак:
- перевищення норми витрати газу (нормою є +10% до звичайної витрати бензину на цьому авто);
- індикатор “Chek” почав часто загорятися;
- перемикання на бензин відбувається занадто часто (навіть на 2-ій передачі);
- потужність двигуна “просіла”;
- нерівномірна робота ДВЗ, є “хлопки”;
- поява запаху газу в автомобільному салоні.
Діагностика ГБО 4 покоління своїми руками можлива, але, як і в будь-якому випадку, коли важливо отримати справді надійні результати і не пропустити жодної дрібниці, залишається все ж таки не найрозумнішим рішенням. Провести якісну діагностику може тільки професіонал.
Налаштування буває:
- первинним (відразу після встановлення ГБО);
- основним (після обкатки авто);
- коригувальним (за результатами діагностики).
Чому пищить кнопка газу?
Якщо у Вас під час руху раптово почала пищати і швидко моргати кнопка газу ГБО 4 покоління, це вказує на помилку в роботі газової системи. У більшості випадків, якщо кнопка пищить і моргає, при цьому переводить двигун працювати на бензині, проблемою стає невідповідний тиск у газовій магістралі.
Причиною того, що кнопка перемикання газ-бензин подає звуковий сигнал:
– злетіла клема подачі живлення на мультиклапан на балоні;
– окислення на клемах клапана подачі газу на редукторі;
– вихід з ладу датчика тиску (MAP Sensor);
– недостатній рівень антифризу в системі призвів до того, що редуктор не прогрівається до потрібних температур;
– скінчився газ у балоні;
– забився фільтр грубого очищення;
– заклинило сердечник у клапані на редукторі.
Конструктивно перемикач являє собою розумний механізм, який працює спільно з двома ЕБУ (мізками) двигуна, а також самого газобалонного обладнання. Принцип роботи кнопки перемикання газ-бензин полягає в блокуванні одного паливного вузла і ввімкненні іншого. Іншими словами, кнопка відключає бензин і вмикає газ.
Сучасні системи ГБО 4 покоління включають
Газовий блок керування.
Джгут проводів під ЕБУ.
MAP Sensor, що контролює температуру газу і тиск у вакуумі.
Датчик рівня газової суміші в балоні дво- або триконтактний.
Датчик температури газового редуктора.
Кнопка-індикатор перемикання з газу на бензин, і навпаки.
Електронний блок керування ГБО (ЕБУ) – це основний контролюючий елемент газобалонного обладнання. Суть його полягає в зчитуванні інформації з усіх вузлів, обробці та управлінні впорскування палива форсунками, управлінні електричними котушками системи, а також виведення індикаторних інформаційних показників. У той час, коли автомобіль переходить на газ, ЕБУ починає перехоплювати сигнали від датчиків, інтерпретувати їх і відправляти команди вузлам і механізмам ГБО. Будь-які несправності або поломки ЕБУ позначаються на роботі електроживлення, системі трансмісії та вихлопу.