Від надійності гальмівної системи автомобіля залежить безпека водія та інших учасників дорожнього руху. Для безвідмовної роботи системи необхідно щоб усі її компоненти були в справному стані. Але деталі гальмівної системи працюють в умовах негативного впливу технічних рідин і підвищених навантажень, що призводить до їх пошкодження. Одним з таких слабких місць системи є гальмівні шланги, пошкодження яких призводить до витікання гальмівної рідини і повної відмови гальм.
Коли необхідно міняти гальмівні шланги
Виявити проблему з гальмівними шлангами може кожен водій самостійно або, звернувшись в автосервіс на техогляд. Будьте уважні, якщо:
виявили протікання;
збільшився гальмівний шлях;
змінилася чутливість педалі гальма.
Всі ці ознаки служать сигналом про те, що можливо, гнучкі шланги пошкоджені і потрібна заміна гальмівних елементів. Заміну передніх гальмівних шлангів виробляють частіше, ніж задніх через їх більшу навантаженість.
Якщо в процесі техобслуговування в автосервісі або при самостійному огляді автомобіля виявлено, що стан гальмівних шлангів залишає бажати кращого, краще провести їх заміну заздалегідь, не чекаючи, поки елементи лопнуть. Крім того, виробники автомобілів рекомендують проводити діагностику системи гальмування 1 раз в 2 роки, і незалежно від пошкоджень міняти гальмівні шланги кожні 125 тис. км.
Як підготуватися до заміни гальмівних шлангів
Установка естакади або оглядова яма позбавлять необхідності піднімати авто домкратом і виконувати демонтаж коліс. Але у разі їх відсутності потрібно заздалегідь підготувати:
- домкрат;
- ганчір’я;
- кілька брусків дерева;
- набір ключів від 8 до 17 мм;
- мідні шайбочки;
- противідкатні упори.
Також у ході робіт будуть потрібні рукавички і нова гальмівна рідина.
Мідні гайки повинні бути виключно визначеного діаметра, вказаного в посібнику з експлуатації. Також його можна визначити через каталог запчастин, використовуючи VIN-код транспортного засобу. Вибираючи гальмівні шлаги, краще віддати перевагу оригінальним деталям або схваленим виробником автомобіля.
Огляд та заміна гальмівних трубок
Заміна та ремонт трубок гальмівної системи – відповідальний захід, від якого залежить безпека водія та пасажирів. Тому такі процедури мають виконувати висококласні майстри. У нашому автосервісі роботи проводяться після комплексної діагностики системи, під час якої, крім цілісності магістралей, перевіряється фрикційний шар колодок, стан дисків, якість рідини.
Для цього використається досвід спеціаліста, що гарантує максимальну точність результату. За підсумками перевірки планується ремонт, встановлення нових автозапчастин, заливання рідини.
Трубки на передніх колесах змінюють найчастіше, оскільки вони швидше зношуються. Процедура проводиться у такій послідовності:
- демонтуються колеса та всі металеві кріплення;
- від’єднуються фітинги;
- якщо трубка протікає, її затискають;
- знімається старий і встановлюється новий елемент після продування стисненим повітрям;
- тестується працездатність гальма;
- доливають або повністю оновлюють рідину.
Необхідний для обслуговування час та ціна заміни гальмівних шлангів залежать від особливостей автомобільних запчастин, марки та моделі машини, додаткових робіт.
Гальмівні шланги армовані
Армовані гальмівні шланги мають сталеве зовнішнє обплетення, що зводить на «ні» пульсацію трубок. Для виготовлення самого шланга використовується політетрафторетилен, більш відомий в народі як «тефлон». Головна особливість тефлона – висока тепло- та морозостійкість, твін залишається гнучким і еластичним при температурах від -70 до +270 ° C, прекрасний ізоляційний матеріал. Матеріал має дуже низький поверхневий натяг і адгезію і не змочується ні водою, ні жирами, ні більшістю органічних розчинників.
Часте питання – чи варто встановлювати армовані гальмівні шланги, якщо стиль їзди на авто змішаний, не спортивний? Або це будуть даремно витрачені гроші?
Перше, що потрібно знати про штатні гумові шланги – це два недоліки:
гумові стінки трубок розширюються під впливом тиску рідини, тим самим затримуючи імпульс і “розмазуючи” зусилля, яке прикладають до педалі
гума має мікротріщини (і з віком їх все більше), які пропускають повітря в систему, знижуючи температурну стійкість рідини.
На жаль, ці “мінуси” властиві всім без винятку рідним шлангам, і виправити це неможливо. Було б неможливо, якщо не з’явилося рішення у вигляді сталевого обплетення гнучких гальмівних магістралей. Жорсткі стінки армованих шлангів не дозволяють спотворюватися трубопроводу під дією тиску рідини. Як наслідок, водій гостро відчуває педаль гальма, підвищується інформативність (модуляція) гальмування. Друге – сталеві гальмівні шланги значно менше пропускають вологи в систему, підвищуючи ресурс і якість рідини.