Забезпечуй комфорт і безпеку собі і пасажирам! Проходь повну діагностику кермового механізму вчасно!
- сторонні шуми під час їзди
- ривки в поворотах керма
- вібрування керма
- люфти у сполучних вузлах
- масло гідропідсилювача керма тече, піниться або потемніло
Рульове управління
Найменування послуги | Легкова | Позашляховик |
---|---|---|
Заміна рульового наконечника | 500 грн | |
Заміна рульової тяги | 800 грн | |
Заміна насоса гідропідсилювача | 1800 грн | |
Заміна пильовика кермової рейки | 500 грн |
Від функціональності та справності рульового механізму залежить не тільки безпека транспортного засобу та пасажирів на дорозі, але і можливість повноцінного керування автомобілем. Саме з цієї причини потрібно регулярно здійснювати діагностику рульового управління, що дасть можливість вчасно виявити потенційно небезпечні моменти та вжити заходів щодо їх усунення.
Основні несправності рульового управління
- ускладнене повертання керма;
- при повороті керма чути звуки клацання;
- під час повороту коліс кермо повертається із заїданнями та ривками;
- в нерухомому стані транспортного засобу прослуховується стук при погойдуванні керма;
- під час обертання керма колеса реагують із запізненням – відчувається вібрація керма, рульове колесо має люфт;
- кермо тягне вліво/вправо (в одному напрямку рульове колесо обертається важче, ніж у зворотному);
- різке зниження рівня рідини у бачку гідропідсилювача керма
Системи кермового управління поділяються на три основні категорії
- Без допоміжного підсилювача;
- З гідравлічним підсилювачем керма (ГПК);
- З електричним підсилювачем керма (ЕПК).
Діагностика системи рульового керування автомобіля
Напрямок пошуку несправності залежить від скарг водія та типу підсилювача. У будь-якому випадку точна діагностика кермового управління неможлива без двох важливих моментів: проводити її повинен кваліфікований фахівець, який має спеціалізований інструмент і обладнання.
Пройдемося за найпоширенішими скаргами та способами діагностики
- Стук. Стук від рейки під час руху по нерівностях або при обертанні кермом – це найпоширеніша скарга. Причин стуку може бути кілька: вироблення зубчастого сектора валу, розрегулювання рейки (підтискного механізму валу), знос втулок, знос карданних з'єднань на валу колонки і т.д.
Для діагностики фахівець:
піднімає автомобіль на підйомнику;
візуально оглядає рейку та пильовики, через які вода та бруд можуть потрапляти всередину агрегату, у разі їх пошкодження або неякісної фіксації;
знімає пильовики, візуально оглядає шток з виворотом коліс у різні боки;
механічно хитає кермовий вал рейки у різних положеннях, щоб знайти причину та визначити ступінь проблеми;
перевіряє люфт хрестовин карданчиків. Люфт хрестовин може бути причиною стукоту та відчуття “підклинювання” або зникнення допоміжних зусиль.
якщо проблема не була знайдена раніше, слід діагностувати ходову частину автомобіля
- Зменшення рівня гідравлічної рідини у бачку, витікання рідини. Буває по різному. Іноді власники автомобілів звертаються зі скаргою на витікання рідини, що вони вже виявили самостійно. Але іноді місце витоку не зовсім очевидне, знайти його швидко не виходить і про проблему сигналізує зменшення кількості рідини в бачку.
Перевірка здійснюється так:
оглядається бачок на наявність ушкоджень;
візуально перевіряється насос ГПК. Витік може бути на ньому, якщо перестали справлятися зі своїми завданнями ущільнювальні кільця;
оглядається рульова рейка: з’єднання, корпус та пильовики. Саме у цих місцях витоки найбільш поширені;
якщо за попередніми пунктами все гаразд, то перевіряються всі шланги та трубки. У деяких автомобілях мають місце конструктивні прорахунки, через які трубки перетираються. А іноді шланг або трубка виявляються незафіксованими через помилку збирання під час попереднього ремонту.
-
Відмова підсилювача, його непостійна робота чи некоректна робота. У цьому випадку перебіг діагностики залежить від типу підсилювача.
Діагностика ЕПК проводиться з підключенням до рейки діагностичного обладнання та комп'ютера із спеціальним програмним забезпеченням. Фахівець проводить діагностику, зчитує помилки.
Діагностика ГПК:
Перевірка стану приводного ременя та його натягу. Якщо ремінь порветься, то водій точно це помітить. А ось ослаблення натягу цілком може стати причиною нестабільної роботи не тільки насоса ГПК, а й компресора кондиціонера та генератора. Причина: прослизання ременя по шківу без його обертання. Ремінь, до речі, від цього нагрівається та може порватися. Перетягнутий ремінь – це теж погано, тому що зростає навантаження на підшипники агрегатів, які приводяться в дію.
Перевіряється рівень рідини у бачку та її стан. Іноді трапляється так, що водій не помічає зниження рівня у бачку. Якщо рідини стає мало, система почне працювати ривками. Це шкодить і самому насосу, тому що він змащується маслом. Мало масла = погане змащування і прискорене зношування. Якщо проблема з рівнем рідини, майстер переходить до пошуку витоку.
Вимірювання тиску в системі ГПК за допомогою спеціалізованої станції. Цілком ймовірно, що проблема криється в самому насосі і він не генерує необхідний для стабільної роботи системи тиск. Для цього і проводиться замір;
Якщо замір тиску показав низькі значення, то насос знімається і передається на розбирання та дефектування. Залежно від результатів діагностики в цеху може знадобитися ремонт або заміна агрегату.
- Підклинювання керма або його відмова повертатися до нейтрального положення. Відразу варто відзначити, що кермо може не повертатися у вихідне положення після повороту через неправильні кути установки коліс. Якщо справа в цьому, то проблема може вирішитись після розвал-сходження. Також підклинювати рейка може почати після потрапляння колесом на швидкості в глибоку яму, удару об бордюрний камінь або після ДТП.
Діагностика рейки у разі підклинювання:
Майстер поворотом керма намагається визначити положення, в якому є підклинювання;
Оглядається карданне з’єднання на предмет люфту. Високий люфт свідчить про знос хрестовини, яка може призводити до підклинювання;
Знімаються пильовики рульових тяг, і вал оглядається на предмет викривлень. Якщо викривлення є, то допоможе лише заміна валу або агрегату загалом, тому що знайти шток для певних моделей рейок іноді буває складно чи неможливо;
Якщо проблема не була виявлена, рейка знімається з автомобіля і передається в цех для дефектування. Можливо проблема з розподільником або зубами штока. Визначити це на автомобілі, на жаль, неможливо.
С которыми мы работаем уже не первый год. Мы являемся сертифицированым сервисным центром с професиональными механиками.